Hyppää sisältöön

Mikä ihmeen rippikoulu? - Miksi riparille? - Kenelle rpk on tarkoitettu? - Kotiväelle & kummeille - Ennen leirijaksoa - Rippikoulun hinta - Millaisen rippikoulun valitsen? - Rippikoulu muualla

Miksi riparille?

Rippikoulu on mahdollisuus ihmetellä asioita, jotka ovat ajankohtaisia nuoren elämässã. Se antaa nuorelle ainutlaatuisen mahdollisuuden pohtia sekä kristillisen uskon, että oman elämänsä kysymyksiä yhdessä muiden nuorten kanssa. Rippikoulussa pääsee pohtimaan elämän tärkeimpiä asioita hyvässä seurassa. Moni nouri kertookin, että rippikoulu oli merkityksellistä ja hienoa aikaa, jota ei kannata jättää välin. Tuhannet hyvät kokemukset puhuvat rippikoulun puolesta.

Rippikoulun päätteeksi koittaa juhla. Konfirmaation jälkeen nuori voi käydä itsenäisesti ehtoollisella ja konfirmoitu kirkon jäsen voi myos toimia kummina ja täysi-ikäisenä asettua ehdolle seurakunnan luottamustoimin. Hänet voidaan myös vihkiä kirkollisesti aviolittoon. Rippikoulun jälkeen nuori voi hakeutua isoskoulutukseen ja päästä toimimaan isosena tuleville rippikoululaisille.

Rukousnauha