Aikuisrippikoulu

Jos rippikoulu on jäänyt aikanaan käymättä, sen voi suorittaa yksityisesti missä iässä tahansa.

Rippikouluun haluava voi ottaa yhteyttä suoraan rippikoulutyöstä vastaavaan pappiin tai seurakuntatoimistoon.

Tällöin myös konfirmaatio on yksityinen. Yksityisrippikoulun käymiseen on monia hyviä syitä: esim. kummiksi ryhtyminen tai naimisiin meneminen.

Kirkkoon liittyvän aikuisen (yli 15-vuotiaan) on käytävä ensin rippikoulu.

Rippikoulun voi käydä myös armeijassa.

Yksityisrippikoulu/aikuisrippikoulu kestää vähintään 20 tuntia. Aikaa rippikoulun käyntiä varten kannattaa varata useampi kuukausi, mielellään noin kolme kuukautta.

Rippikoulu on lähinnä keskustelua

Seurakunnalta saat rippikoululahjaksi Raamatun ja oppimateriaalit. Rippikoulun tunnit muodostuvat lähinnä keskusteluista eri teemojen mukaisesti.

Myös aikuisrippikouluun kuuluu yleensä ns. rippikoulun ulkoläksyt mm. Isä meidän, apostolinen uskontunnustus, Herran siunaus, 10 käskyä, rakkauden kaksoiskäsky.

Rippikouluun voi tulla myös yhdessä ystävän kanssa, jos molemmilla on rippikoulu käymättä. Olen joskus pitänyt myös aikuisrippikoulua sisaruksille.

Soittele, niin voit kysellä lisää ja sovitaan tapaaminen työhuoneelleni: Eteläpuisto 10 B 3. kerros

Tervetuloa! :)

kappalainen