Länsi-porilainen vapaaehtoistoiminta

Tervetuloa mukaan toiminaan seurakuntaamme!

Seurakunnassa voi olla vapaaehtoisena monessa mukana - tässä muutamia esimerkkejä:

• jumalanpalveluksissa (esim. ehtoollisavustajat, kolehdin kantajat)
  • musiikkitoiminnassa (esim. kirkkokuorot ja muusikot)nuorisotyössä (esim. rippikoulujen isoset)
  • lapsityössä (esim. pyhäkoulunopettajat, kerhovierailut)
  • diakoniatyössä (esim. lähimmäispalvelu, ruoka-apu)
  • lähetystyössä (esim. myyjäiset ja lounaat)
  • hallinnossa (maallikkojäsenet)
  • Voit myös itse ehdottaa, miten haluaisi toimia seurakunnassa!

Seurakuntalaisten osallistuminen kuuluu seurakunnan perusolemukseen. Se tukee kirkon perustehtävää ja samalla mahdollistaa seurakuntalaisen mahdollisuuden rakentaa seurakuntayhteisöä ja elää omaa pyhää kastettaan todeksi.

Kun tulet Länsi-Porin seurakuntaan vapaaehtoiseksi, saat tehtävään kuuluvan perehdytyksen seurakunnan työntekijältä. Joissakin tapauksissa perehdyttäjä on seurakuntamme vapaaehtoinen.

Jokaisella vapaaehtoisella on mahdollisuus saada henkilökohtaista keskusteluapua vastuutehtävänsä tueksi seurakunnan työntekijältä. Kuljemme yhteistä matkaa sinun rinnallasi!

Klikkaa linkkiä, täytä lomake ja tule laittamaan omat lahjasi likoon seurakuntaamme!Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Seurakuntamme vapaaehtoistehtäviä on nähtävillä myös www.vapaaehtoistyo.fi -sivulla.

Kun kokoonnutte yhteen, jokaisella on jotakin annettavaa: laulu, opetus, puhe kielillä tai sen tulkinta. Kaiken on tapahduttava yhteiseksi parhaaksi. (1. Kor. 14:26)

Diakoniatyöntekijä
Länsi-Porin seurakunta

Diakoniatyö työikäisten parissa (ei lapsiperheet), lähetys- ja kv-työ, vapaaehtoistyön koordinointi.