Aikuisille

Raamattupiiri Ahlaisissa

Tervetuloa mukaan!

Lisätietoja Ahlaisten raamattupiiristä löydät täältä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Seurakuntapiirit ja lähetyspiirit, ks. lisätietoja diakoniatyön sivulta (linkkiLinkki avautuu uudessa välilehdessä)

Tule vapaaehtoistehtäviin seurakuntaan, ks. lisätietoja täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Vaikuta oman asuinalueesi tapahtumiin ja toimintaan, tule mukaan aluetoimikuntaan. Lisätietoja täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Mitä jumalanpalveluksissa tapahtuu? Mistä jumalanpalveluksissa saarnataan? Ks. lisätietoja täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Oman uskon -piirit

Oman uskon -piirit alkavat Pihlavassa, Reposaaressa ja Kyläsaaressa tammikuussa 2024. Pihlavan kirkolla ma 15.1. klo 18 parittomat viikot, Reposaaren pappilassa ti 16.1. klo 12 parittomat viikot sekä Kyläsaaren seurakuntatalolla ke 24.1. klo 12.30 parilliset viikot.

Piirit ovat avoimia ja luottamuksellisia. Piireissä pohditaan yhdessä uskoon liittyviä asioita ja henkilökohtaista uskoa. Ajatuksena on luoda turvallinen tila, jossa voi tuoda rohkeasti esille omia ajatuksia ja kysymyksiä. Työskentelyn tukena ja viitekehyksenä on Oman uskon ystäväkirja, jossa on uskoon liittyviä teemoja ja tehtäviä. Niiden avulla on helpompi hahmottaa omaa ja yhteistä uskoa. Piireissä luetaan Raamattua ja rukoillaan yhdessä. Kirjan voi ostaa ryhmästä, mutta se ei ole välttämätöntä.

ryhmän vetäjä: Petra Pohjanraito

Sielun värit -ryhmä

Sielun värit -ryhmä kokoontuu Pihlavan kirkon seurakuntasalissa keväällä joka toinen viikko ma 8.1.-29.4. klo 16 alkaen (oli alunperin klo 16.30), paitsi ei 1.4., vaan 2.4. . Työskentelyyn on aikaa n. 3 h. Ryhmässä tehdään terapeuttishengellistä taidetyöskentelyä. Ryhmä on avoin, siihen voi tulla käymään ja käydä silloin, kun voi ja pystyy. Seurakunta tarjoaa työskentelyvälineet. Välineitä on monipuolisesti. Kokoontumisen alussa kerrotaan aihe ja esitelllään se, sen jälkeen työskennellään ja lopussa on yhteinen jakaminen. Työskentely ei ole tavoitteellista, edeltäviä taitoja tai harrastuneisuutta ei tarvitse olla. Ryhmä on luottamuksellinen. Lisätiedot ja ilmoittautuminen Petra Pohjanraito.

ryhmän vetäjät: Petra Pohjanraito ja Anne Saarinen

Tunne runo -ryhmä

Tunne runo - ryhmä kokoontuu Pihlavan kirkon seurakuntasalissa joka toinen viikko ti klo 15-16.30. Keväällä alkaen ti 9.1.  Ryhmässä luetaan ja käydään läpi runoja teemoittain. Voi myös halutessaan kirjoittaa omia runoja. Teemme myös sanataideharjoituksia. Joinain kertoina mukana on luovan kirjoittamisen ohjaaja Jonna Elonen. Ryhmä on avoin, siihen voi tulla käymään ja käydä silloin, kun voi ja pystyy. Ryhmä on luottamuksellinen.

ryhmän vetäjä: Petra Pohjanraito ja vapaaehtoinen.

Sururyhmä avuksi ja tueksi läheisensä menettäneille

Sururyhmä alkaa ti 9.1. klo 18 Pihlavan kirkon seurakuntasalissa. Ryhmässä käymme läpi surun vaiheita ja jaamme vertaistukea. Ryhmässä voi käsitellä surua avoimesti ja luottamuksellisesti. Etsimme yhdessä toivon näkökulmia. Ryhmä on luottamuksellinen. Lisätiedot ja ilmoittautuminen diakoni Anne Saarinen

Voit pitkin vuotta tarkistaa seuraavan ryhmän alkamisen seurakuntatoimistosta, puh. 044 730 9660. Voit ottaa yhteyttää pappeihin ja diakoneihin, jotka erittäin mielellään auttavat sinua surun keskellä. Älä epäröi ottaa yhteyttä. Porissa myös muut seurakunnat järjestävät myös sururyhmiä.

sururyhmistä vastaavat työntekijät: Petra Pohjanraito ja Anne Saarinen

Retriitit ja hiljaisuuden viljely

Meri-Porin seurakunta osallistuu Porin seurakuntien yhteiseen retriittityöhön. Retriittityöryhmään kuuluu seurakunnastamme Petra Pohjanraito, voit kysyä häneltä lisää tai etsiä lisätietoja ja katsoa tulevat tapahtumat Retriittityön sivulta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä