Tukea elämään – Diakonia

Seurakunta on olemassa ihmistä varten. Lähimmäisenrakkauteen perustuen seurakunnan diakoniatyö on olemassa erityisesti sinua varten, joka kaipaat tukea elämään.

Teemme työtä niin yksittäisten ihmisten, pariskuntien, perheiden kuin erilaisten ryhmien ja yhteisöjen parissa. Tavoitteenamme on tarjota tukea erilaisiin elämäntilanteiseen ja edistää omatoimista selviytymistä. Teemme yhteistyötä esimerkiksi sosiaali- ja terveyspalveluiden sekä muiden toimijoiden kanssa.

Tekemämme työ on luottamuksellista ja maksutonta ja tarkoitettu kaikille alueemme ihmisille – sinun ei siis tarvitse olla kristitty tai kuulua kirkkoon.

Työssämme nousevat esiin myös ihmisten kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin liittyvät aineelliset ja yhteiskunnalliset kysymykset. Työmme tarkoittaa äänettömän hädän kuulemista ja näkemistä sekä sen syihin vaikuttamista.

Miten voit itse auttaa?

Voit antaa omaa aikaasi ja osaamistasi lähimmäisten hyväksi. Näin palvelet lähimmäisiäsi ja samalla koet itsesi merkitykselliseksi ja tärkeäksi.

Klikkaa ja lue lisää: Vapaaehtoistoiminta

Tukea koko perheelle
”Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.” (Matt. 22:39)

Diakoniatyöntekijä
Länsi-Porin seurakunta

Diakoniatyö työikäisten parissa (ei lapsiperheet), lähetys- ja kv-työ, vapaaehtoistyön koordinointi.