Rippikoululaisen vanhemmille

Rippikoulu on monen nuoren elämässä kiinnostava ja vaikuttava kokemus. Rippikoulu kestää noin puoli vuotta pitäen sisällään ryhmätapaamisia esimerkiksi kanttorin ja kirkkoherran kanssa, erilaisia messukäyntejä ja musiikkitapahtumia. Valtaosaan rippikouluista kuuluu myös noin viikon mittainen leirijakso.

Rippikouluun kuuluu oppitunteja 80 h, joista osa pidetään jo ennen leirijaksoa. On siis tärkeää, että jokainen rippikoululainen käy kaikissa tapaamisissa.

Myös vanhemmat voivat olla mukana nuoren rippikoulussa tukemalla ja kannustamalla nuorta, osoittamalla olevansa kiinnostuneita nuoren elämästä ja siihen liittyvistä asioista.

Tarvittaessa vanhemmat voivat myös soittaa nuoren rippikouluopettajille rippikouluun liittyvissä asioissa.

Lapsi- ja nuorisotyönohjaaja
Länsi-Porin seurakunta