Musiikki

Länsi-Porin seurakunnan musiikkityöstä vastaavat seurakunnan kanttorit  Leelo Lipping ja Anni Uusi-Kuitti.

Kanttorit vastaavat musiikista jumalanpalveluksissa ja kirkollisissa toimituksissa ja seurakunnan tilaisuuksissa, opettavat rippikoulussa, hoitavat muutenkin musiikkikasvatustyötä sekä vastaavat seurakunnan soittimien hoidosta ja huollosta.

Lapsikuoro Satakielet

Lapsikuoro on perustettu syksyllä 2014. Kuoro on esiintynyt perhemessuissa 3-4x vuodessa, pitänyt keväisin oman konsertin ja osallistunut kaikkien kuorojen yhteiseen konserttiin keväällä sekä hyväntekeväisyyskonserttiin adventtina. Lapsikuoro on ollut tauolla vuoden 2022. Kuoroa johtaa kanttori Leelo Lipping.

Ukuleleryhmä

Lapsikuoron yhteyteen on perustettu vuoden 2020 alussa ukuleleryhmä. Harjoitukset torstaisin klo 15.15-16. Osallistujat ovat pääasiallisesti lapsikuoron jäseniä. Ryhmää johtaa kanttorti Leelo Lipping yhdessä nuorisotyönohjaaja Kristiina Haaralan kanssa.

Lauluyhtye Vox Cordium

Lauluyhtye on aloittanut toimintaansa syksyllä 2014. Nykyään vahvuus on 7 laulajaa. Yhtyeessä lauletaan moniäänisiä vaativia lauluja, sen takia aikaisempi laulukokemus on tarpeen ja sitoutuminen harjoituksiin on tärkeä. Harjoituspäivä on torstaisin klo 138-20. Sen lisäksi pidetään kuoroleirejä viikonloppuisin. Äänenmuodostusta harjoitellaan ammattiohjauksessa ainakin kerran vuodessa. Kuoro esiintyy useasti seurakunnan messuissa ja muissa tapahtumissa ja pitää konsertin 2x vuodessa. Yhtyettä johtaa kanttori Leelo Lipping.

Länsi-Porin kirkkokuoro

Länsi-Porin kirkkokuoro on perustettu vuonna 1961 kanttori Jorma Koskelan toimesta. Hän oli myös kuoron ensimmäinen johtaja. Hänen jälkeensä kuoroa johti pitkään kanttori Antti Yrjölä. Nykyisin kuoronjohtajina toimivat kanttort Anni Uusi-Kuitti ja Leelo Lipping.

Kuoron vahvuus on keskimäärin 17 laulajaa. Kuoron tärkein tehtävä on rikastuttaa jumalanpalveluselämää toteuttamalla messun osia laulamalla. Kuoro järjestää myös omia konsertteja ja esiintyy seurakunnan eri tilaisuuksissa. Kuoro vierailee muutaman kerran vuodessa myös eri laitoksissa: sairaaloissa ja vanhainkodeissa.

Länsi-Porin kirkkokuoro kuuluu jäsenenä SKML:n Satakunnan kirkkomusiikkipiiriin ja osallistuu piirin järjestämiin musiikkitapahtumiin sekä valtakunnallisiin Kirkkomusiikkijuhliin.

Kuoron puheenjohtajana on vuodesta 1995 toiminut Marjatta Salonen.

Kirkkokuoro kokoontuu harjoituksiin perjantaisin klo 16.

Harjoitusten sisältö rakentuu uusien laulujen opiskelusta ja jo tuttujen laulujen esityskuntoon hiomisesta. Pääosa kuoron ohjelmistosta on neliäänisiä sekakuorolauluja.

Länsi-Porin kirkkokuoro tarjoaa toimintaansa osallistuville laulajille säännöllisen harrastusmahdollisuuden monenlaisten haasteiden parissa, mahdollisuuden kehittyä kuorolaulajana sekä lämminhenkisen harrastusryhmän, jossa jokaisen mukana olevan panosta arvostetaan.

Kuoro ottaa toimintaansa mukaan uusia laulajia, sekä nais-, että miesääniä.

Katso myös:

vs kanttori
Länsi-Porin seurakunta
Liikastentie 28
28610 Pori

vapaapäivät yleensä ma, ti, to