Katsomuskasvatus

Verkossa virtaa!

Uusi varhaiskasvatussuunnitelma pitää sisällään uuden käsitteen - katsomuskasvatuksen. Siinä lapsiryhmässä olevia uskontoja ja katsomuksia tarkastellaan yhteisesti, niihin tutustuen. Tavoitteena on edistää keskinäistä kunnioitusta ja ymmärrystä eri katsomuksia kohtaan sekä tukea lasten kulttuuristen ja katsomuksellisten identiteettien syntymistä (Vasu 2017).

Seurakunnan varhaiskasvatus haluaa olla perheiden ja kaupungin varhaiskasvatuksen henkilöstön yhteistyökumppanina katsomuskasvatukseen liittyen - lasten ajattelusta nouseville elämänkysymyksille ja ihmettelyille tilaa antaen.

Lastenohjaaja Eija Lindholm vierailee, päiväkotien kanssa suunniteltuihin teemoihin liittyen, mukanaan joko varhaiskasvatuksen pastori Sami Saravuoma, lastenohjaaja Marja Kaski tai lastenohjaaja Kristiina Jokinen.

Kirkkotiloissa voidaan järjestää kulttuuriseen perintöömme (esineistö, taide, rakennus, tavat, musiikki) liittyviä kirkkoseikkailuja. Järjestämme yhdessä päivähoidon yksiköiden kanssa (erikseen sovittaessa) joulu- ja kevätkirkkoja.

Keski-Porin kirkonrotta Toivo.

Seurakuntapastori