RIPPIKOULU

TERVETULOA RIPPIKOULUUN!

Olet tervetullut rippikouluun samana vuonna kuin täytät 15 vuotta.

Rippikoulu on seurakunnan koulu. Se on osa kasteopetusta. Rippikoulu, samoin kuin kastekin, perustuu Jeesuksen antamaan käskyyn kastaa ja opettaa”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.” Matt.28:19-20

Olet lämpimästi tervetullut rippikouluun, vaikka et kuuluisi kirkkoon tai sinua ei olisi kastettu. Konfirmaatioon osallistuminen edellyttää  kirkon jäsenyyttä ja kastetta. Näissä tilanteissa kannattaa ottaa yhteyttä oman rippikouluryhmän pappiin hyvissä ajoin heti sen jälkeen, kun saat tiedon siitä, mihin rippikouluryhmään sinut on valittu.

Joskus hankala elämäntilanne tai joku muu seikka saattaa aiheuttaa sen, että on viisasta pohtia rippikoulun siirtämistä myöhemmäksi. Olet tervetullut mukaan esim. vuotta myöhemmin. Rippikoulun voi käydä myös varusmiespalveluksen yhteydessä tai yksityisrippikouluna aikuisena.

Rippikoulussa eli riparilla opetetaan kristinuskon pääasiat, pohditaan esim. Jumalaa, Jeesusta, ihmistä, elämää ja uskoa. Riparille kannattaa lähteä mukaan avoimin mielin ja saada elämän eväiden lisäksi uusia kavereita ja upeita muistoja - ilmoittaudu ja nähdään!

Ajankohtainen tieto kaikista porin seurakuntayhtymän rippikoululuista löytyy sivulta
kirkkoporissa.fi/riparitLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Rippikoulut Noormarkun seurakunnassa 2024

RIPARI

PAIKKA

KONFIRMAATIO

N1 3.-9.6.2024

Merikarvia

Pomarkun kirkko 16.6. klo 10

N2 24.-29.6.2024

Junnila

Lavian kirkko 30.6. klo 10

N3 24.-30.6.2024

Junnila

Noormarkun kirkko 7.7.klo 10

N4 22.-29.7.2024

Parkano

Noormarkun kirkko 4.8.klo 10

N5 30.7.-4.8.2024

Parkano

Noormarkun kirkko 11.8. klo 10

Ilmoittautuminen rippikouluun tapahtuu sähköisesti.

Verkkoilmoittautuminen aukeaa maanantaina 2.10.2023 klo 18 ja päättyy 8.10.2023 klo 23.59.

Valmistaudu ilmoittautumiseen etukäteen!

Ennen ilmoittautumista sinun tulee

• Keskustella kotona eri rippikouluvaihtoehdoista ja valita niistä itsellesi sopivin

• Valita vähintään kolme rippikouluvaihtoehtoa

• Varmistaa, että huoltaja voi täyttää ilmoittautumislomakkeen kanssasi, sillä sähköinen
    lomake vaatii myös huoltajien tietoja

Ilmoittautumistilanteessa

• Täytä lomake huolellisesti. Tarkista, että kaikki täyttämäsi tiedot ovat oikein ja kaikki kohdat täytetty

• Ilmoittautumishetkellä et vielä näe, mihin rippikouluryhmään kuulut. Saat tiedon kotiin sähköpostitse viikolla 44

• Kaverikoodilla ilmoitetaan kaveritoive.

SIIS:

Valitse useita ryhmiä (vähintään kolme ryhmää), joihin ilmoittaudut ja varmista, että sinulla on huoltajiesi tiedot käsillä ilmoittautumishetkellä.  Nämä kolme, joihin ilmoittaudut, eivät ole paremmuusjärjestyksessä, vaan sellaisia joihin pystyt osallistumaan!

Ilmoittautumislomakkeeseen täytät:

• Ryhmätoiveesi (vähintään 3 kpl)
  • Omat tietosi
  • Huoltajiesi tiedot

Kaverikoodi

Kaverikoodi kuuluu sähköiseen ilmoittautumiseen. Kaverikoodin avulla näemme, että haluat kaverisi kanssa samaan ryhmään. Valmistaudu kuitenkin siihen, ettette ehkä yhdessä mahdu ykkösvaihtoehtoryhmäänne!

Näin käytät kaverikoodia:

1. Ilmoittaudu rippikouluun sähköisen järjestelmän kautta.
  2. Kun olet lähettänyt ilmoittautumiskaavakkeesi, ruudulle ilmestyy kaverikoodi.
  3. Anna kaverikoodi kaverillesi. Huom! Voit antaa kaverikoodin vain yhdelle ystävällesi.
  4. Kaverisi ilmoittautuu rippikouluun sähköisen järjestelmän kautta ja syöttää kaverikoodin heti ilmoittautumislomakkeen alussa. Ryhmätoiveenne ovat nyt automaattisesti samat, niitä ei saa enää muuttaa.
  5. Pyrimme siihen, että pääsette kaverin kanssa samaan ryhmään (mutta se ei siis ehkä ole ryhmätoiveidenne ykkösvaihtoehto!).
  6. Vietätte kaverisi kanssa yhdessä riparin. :)

Huom! Jos syötät kaverikoodin lomakkeen alussa, et saa omaa kaverikoodia. Voit joko antaa tai vastaanottaa kaverikoodin, et molempia.

Ilmoittautuminen tästä linkistä Ilmoittautuminen rippikouluun

pappi