Keskusteluapua puhelimessa ja netissä

Palvelevassa puhelimessa voi kuka tahansa nimettömänä purkaa taakkaansa. Soittajan ei tarvitse esitellä itseään. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Päivystäjät ovat tehtävään huolella valittuja ja koulutettuja vapaaehtoisia tai kirkon työntekijöitä.

Palveleva puhelin on avoinna myös juhlapyhinä.

• Suomeksi 0400 22 11 80. Auttava puhelin on avoinna joka ilta klo 18-24. Operaattori veloittaa puhelusta liittymäsopimuksesi mukaisen hinnan (pvm/mpm).
  • På svenska 0400 22 11 90. Vi har öppet varje kväll kl. 20-24. Samtalsavgiften är vanlig lokal- eller mobilsamtalsavgift.

Ulkomailta soitettaessa numerot ovat + 358 1019 0071 ja + 358 1019 0072.

Soitto Palvelevaan puhelimeen maksaa tavallisen paikallispuhelun/matkapuhelun verran. Kaikki operaattorit eivät sisällytä näitä puheluita puhepaketteihin.

Palveleva nettiLinkki avautuu uudessa välilehdessä tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua verkossa. Suojatussa palvelussa on mahdollisuus keskustella omasta elämäntilanteesta tai muutoin mieltä askarruttavista asioista tehtävään koulutettujen vapaaehtoisten ja kirkon työntekijöiden kanssa. Viestiisi vastataan muutaman päivän kuluessa. Keskustelua voit halutessasi jatkaa muutaman viestiparin verran.

PALVELEVA PUHELIN
EI OLE suljettu koronan vuoksi.

Päinvastoin, puhelut ovat lisääntyneet. Ja juuri siksi tämä on myös erittäin tärkeä
vapaaehtoistyön muoto juuri tällaisina aikoina.

Jos olet kiinnostunut tulemaan mukaan, ota yhteyttä:

diakoniatyöntekijä Pirjo Ojavalli, p. 0400 309784, pirjo.ojavalli@evl.fi

Kirkko tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua puhelimessa ja verkossa, missä tahansa. Voit ottaa yhteyttä myös omaan seurakuntaasi.

Keskusteluapua eri elämäntilanteisiin

Älä jää yksin epätoivoisten ajatusten kanssa, vaan hae rohkeasti apua. Sinua autetaan!

Epätoivoisia ajatuksia? – Sinua autetaan