Hyppää sisältöön

Mikä ihmeen rippikoulu? - Miksi riparille? - Kenelle rpk on tarkoitettu? - Kotiväelle & kummeille - Ennen leirijaksoa - Rippikoulun hinta - Millaisen rippikoulun valitsen? - Rippikoulu muualla

Kenelle rippikoulu on tarkoitettu?

Kaikki porilaiset nuoret ovat tervetulleita rippikouluihimme! Rippikoulu on räätälöity nuoria ajatellen, mutta rippijuhla ja konfirmaatio koskettavat koko perhettä. Kaikkien toiveet rippikoulusta ovat erilaisia, mutta jokaiselle löytyy oma tapa käydä rippikoulu. Toivommekin, että nuori keskustelee huoltajiensa kanssa rippikoulusta ennen ilmoittautumista.

Yleensä rippikoulu käydään sinä vuonna, kun täytetään 15 vuotta. Mikäli olet aloittanut koulun tavallista nuorempana, voit anoa mahdollisuutta käydä rippikoulu 14-vuotiaana, samaan aikaan luokkakavereittesi kanssa. Riparin voi myös käydä myöhemmin.

Rippikoulua voi helposti siirtãä vuodella, jos rippikoulun käyminen tuntuu nyt hankalalta. Sirtämiselle voi olla monenlaisia syità, joista kannattaa keskustella kotona ennen ilmoittautumista. Jos ilmoitat sirtäväsi rippikoulua, lähetämme sinulle rippikouluinfon myös seuraavana vuonna. Myöhemmässä vaiheessa elämää rippikoulun voi käydä esimerkiksi armeijassa tai yksityisrippikouluna aikuisena.

Kastamatonkin nuori voi tulla rippikouluun. Tällöin hänet kastetaan rippikouluopetuksen jälkeen, ennen konfirmaatiota. Kastettu, mutta kirkosta eronnut nuori on myös tervetullut rippikouluun, kunhan liittyy kirkon jäseneksi ennen konfirmaatiota. Kirkkoon voi helposti liittyä rippikoulun yhteydessã. Lisätietoja kirkkoon littymisestä saat omalta rippikoulutyöntekijältäsi tai seurakunnan virastosta.