Hyppää sisältöön

Mikä ihmeen rippikoulu? - Miksi riparille? - Kenelle rpk on tarkoitettu? - Kotiväelle & kummeille - Ennen leirijaksoa - Rippikoulun hinta - Millaisen rippikoulun valitsen? - Rippikoulu muualla

Ennen leirijaksoa

Rippikoulu on yleisnimitys sille matkalle, joka alkaa ilmoittautumisesta ja paättyy konfirmaatioon. Rippikouluja on erilaisia. Jotkut niistä päättyvät leirijaksoon vaikkapa leirikeskuksessa tai jopa vaellusmaastossa. Toiset rippikoulut taas huipentuvat muutaman päivän kaupunkijaksoihin. Malleja on monia, jotta sinulla olisi mahdollisuus löytãä itsellesi sopiva rippikoulu.

Rippikoulu on kuitenkin paljon enemmän, kin pelkkä leiri- tai kaupunkijakso. Rippikoulu alkaa aina syystalvella, kun ryhmä kokoontuu ensimmäisen kerran. Ryhmän kokoontumiset jatkuvat säännöllisesti koko rippikoulun ajan.

Jokainen rippikoululainen saa rippikoulunsa ohjaajilta rippikoulukortin. Korttia käytetään seurakunnan toimintaan tutustumiseen. Kun käyt jumalanpalveluksissa, seurakunnan järjestämissä konserteissa, nuortenilloissa tai kirkollisissa juhlissa, kuten kasteissa, häissä tai hautajaisissa, pyydä korttiisi merkintä tilaisuuden pitäjältä. Keräät merkintöjä koko rippikoulun ajan, aina syksystä kevääseen asti.

Rippikoulu ei  ole pelkkä leiri. Se on puolen vuoden mittainen matka, johon niin rippikoululaisen kuin perheenkin täytyy sitoutua. Valmistaudu siis tutustumaan niin seurakuntasi toimintaan kuin uusiin ihmisiinkin rippikoulusi aikana. Edessä on unohtumaton kokemus!