Kehitysvammaisten rippikoulut Satakunnassa

Satakunnan seurakuntien yhteinen kehitysvammaistyö järjestää erityistä tukea oppimiseensa tarvitseville, kehitysvammaisille, oppilaille suunnattua pienryhmämuotoista rippikouluopetusta Satakunnan alueen nuorille.

Vaikeimmin vammaisille ja vaikeimmin autistisille nuorille on pienryhmä- ja yksityisrippikoulua päivätoteutuksena ilmoittautuneiden nuorten tarpeiden mukaan. Yhteistyötä tehdään oman seurakunnan rippikoulutyön ja koulujen kanssa. Rippikoulun työvälineinä ovat rukoushelmet, selkoraamattu ja musiikki. Opetus on osallistavaa ja kokemuksellista.

Kesällä 2024 on tarjolla seuraavia rippikouluryhmiä. Ryhmät toteutuvat, jos ilmoittautuneita on tarpeeksi.

1) Viikolla 23 päivärippikoulu vaikeimmin vammaisille Ala-Satakunnan rovastikunnan alueella.
    Konfirmaatio viikonloppuna 8-9.6.2024.
    Paikka määräytyy ilmoittautuneiden mukaan.

2) 10-14.6.2024  päivärippikoulu
     vaikeimmin vammaisille Porissa Väinölän kirkolla.
     Konfirmaatio Väinölän kirkossa Su 16.6.2024 klo 12.

3) 24-28.6.2024 leiririppikoulu
    Eurajoen kristillisellä opistolla.
     Konfirmaatio Porissa 29.6.2024.
     Paikka tarkentuu.

Tarvittaessa perustetaan myös muita leiriryhmiä, jos tietyltä alueelta ilmoittautuu runsaasti nuoria. Rippikouluryhmät jaetaan ensisijaisesti kunta- ja koulurajojen mukaan. llmoittautuminen Ulvilan seurakunnan nettisivujen kautta syyskuussa.

Rippikouluista vastaa Satakunnan kehitysvammaispastori Riikka VuoriLinkki avautuu uudessa välilehdessä.
Lisätietoja puhelimitse 0447 350 616 tai sähköpostilla riikka.vuori@evl.fi.

Lisätietoja myös https://www.ulvilanseurakunta.fi/tule-mukaan/kehitysvammatyoLinkki avautuu uudessa välilehdessä