Hyppää sisältöön

Mikä ihmeen rippikoulu? - Miksi riparille? - Kenelle rpk on tarkoitettu? - Kotiväelle & kummeille - Ennen leirijaksoa - Rippikoulun hinta - Millaisen rippikoulun valitsen? - Rippikoulu muualla

Millaisen rippikoulun valitsen?

Rippikouluja on monenlaisia. Seurakuntamme tarjoavat erilaisia rippikouluja, joista jokainen voi valita itselleen sopivan. Alta löydät tietoa erityyppisistä rippikouluista - tutustu nihin kaikessa rauhassa ja valise itsellesi sopivin vaihtoehto!

Leiririppikoulut

Rippikoulu alkaa aina syystalvella yhteisin tapaamisin - rippikoulu on enemmän kuin leirijakso. Leirimuotoinen rippikoulu on jo kauan ollut rippikouluista suosituin. Leirijakso sijoittuu joko talvilomalle tai kesäkuukausiin.

Rippikoulu - Skriba

Rippikoulussa käytetään opetuskielenä suomea. Rippikoululainen voi suorittaa ulkoläksynsä ruotsiksi.

Päivä ja Cityriparit

Päivä- ja cityripareilla yöt sujuvat leppoisasti omassa sängyssã. Päivä- ja cityriparit kokoontuvat muiden rippikouluryhmien tavoin joitain kertoja ennen intensiivijaksoa, joka on yleensä noin viikon mittainen. Useampi Porin seurakunta tarjoaa päiva- tai cityriparimahdollisuuden, joten tarkista oman seurakuntasi tarjonta.