Meri-Porin kirkkoherraehdokkaiden vaalipaneeli järjestetään torstaina

Meri-Porin uuden kirkkoherran valintaprosessi on etenemässä.

Ehdokkaiden vaalitentti pidetään tulevana torstaina 20. toukokuuta klo 18.00 alkaen Pihlavan kirkolla. Koronarajoitusten takia paikan päällä ei saa olla yli 20 henkeä. Paneeli kuitenkin striimataan kaikkien nähtäville.

Päätös soveltuvuustutkimukseen lähetettävistä hakijoista tehdään sunnuntaina 23. toukokuuta hakemusten, kapitulin arvion, haastattelujen ja torstaisen vaalipaneelin perusteella. Soveltuvuustutkinnan suorittaa Turussa Psykologitiimi Päämäärä Oy.

Soveltuvuustestien tulokset ja keskustelu hakijoista luottamushenkilöiden kesken tapahtuu Meri-Porin seurakuntaneuvoston iltakoulussa Pihlavassa keskiviikkona 9. kesäkuuta. Päämäärän edustaja tai edustajat esittelevät soveltuvuustutkimusten tulokset seurakuntaneuvostolle.

Meri-Porin seurakuntaneuvosto valitsee uuden kirkkoherran kelpoisuusehdot täyttävistä hakijoista välillisessä vaalissa kokouksessaan tiistaina 22. kesäkuuta.

Avoinna ollutta Meri-Porin seurakunnan kirkkoherran virkaa hakivat runsas kuukausi sitten päättyneeseen määräaikaan mennessä hakeneet seuraavat henkilöt: Tuija Kruus, Meri-Porin seurakunnan vt. kirkkoherra, Samu Repo, Eurajoen seurakunnan kappalainen, Ilkka Riihimäki, Rauman seurakunnan seurakuntapastori, Timo Waris, Puolustusvoimien kenttärovasti ja Pasi Virta, Keski-Porin seurakunnan kappalainen.

Tuomiokapituli on todennut jokaisen ehdokkaan vaalikelpoiseksi.

Vaalin valmistelijana toimii lääninrovasti, Keski-Porin kirkkoherra Heimo Hietanen.

Katso myös kirkkoherravaalin omat sivut, jossa julkaistaan vaalipaneelin jälkeen ehdokkkaiden esittelyt

2021-05-17 17:31:00.0