Lähetysmäärärahat äänestyttivät yhteisessä kirkkoneuvostossa

Kirkon lähetysjärjestöille ja kansainväliseen diakoniaan myönnettävistä määrärahoista äänestettiin keskiviikkona Porin yhteisessä kirkkoneuvostossa. Äänin 8-5- kirkkoneuvosto päätti, että määräahat pysyisivät edelleen 2,4 prosentissa kirkollisverotuloista, johon ne nousivat viime vuoden talousarviossa.

Määrärahan suuruus  on 387 500 euroa ja verotuloarvion lisäyksen vaikutus määrärahaan on 28 000 euroa.

Kirkkohallitus luopui lähetyskannatuksen seurakuntakohtaisesta tilastoinnista vuoden 2021 alusta. Kirkkohallitus on kerännyt kyseisen vuoden alusta alkaen lähetyskannatustiedot valtakunnan tasolla ja entiseen tapaan kerätään tiedot vapaaehtoisesta kannatuksesta sekä yksityisiltä että seurakunnilta, talousarvioavustuksista ja testamenteista.

Lopullisesti ensi vuoden budjetista päättää aikanaan Porin yhteinen kirkkovaltuusto.

Wed Apr 24 10:23:23 EEST 2024