Kunniamaininta Bonhoefferista kertovalle Ende und Beginn –kirkko-oopperalle

Arkkihiippakunnan hiippakuntavaltuusto on päättänyt myöntää kunniamaininnan viime elokuun alkupuolella Uudenkaupungin ja Porin Teljän kirkoissa esitetylle ja luterilaisesta papista ja natsi-Saksan toisinajattelijasta Dietrich Bonhoefferista kertovalle Ende und Beginn –kirkko-oopperalle.

Palkintotyöryhmä totesi perusteissaan, että tämä saksalaisen papin Dietrich Bonhoeferin elämään liittyvä kirkko-ooppera edustaa korkeatasoista taiteellista tuotantoa, mikä sellaisenaan se on tärkeä kulttuuriteko.

Teoksella on myös vahva hengellinen sanoma.

Toisen kunnianmaininnan sai Kankaanpään seurakunnan puhelinsovellus, joka tuo innovatiivisella ja modernilla tavalla seurakunnan tiedotteet, jumalanpalvelusstriimit, tallenteet ja muut materiaalit seurakuntalaisten kädenulottuville. Sovellus on helppokäyttöinen.

Arkkipooki-palkinto jaetaan vuosittain tunnustuksena merkityksellisestä, ansiokkaasta ja innovatiivisesta työstä kirkon, hiippakunnan tai seurakuntien ja niiden jäsenten hyväksi.

Palkinnon saaja voi olla Turun arkkihiippakuntaan kuuluva yksittäinen seurakuntalainen, ryhmä, seurakunta, kristillinen järjestö tai muu kirkollinen toimija.

Tänä vuonna saatiin 14 ehdotusta palkinnonsaajaksi.

2022-03-08 16:08:04.0