Diakoniatyöntekijän viran auki julistamisesta äänestys

Porin yhteinen kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan keskiviikkona äänestyksen jälkeen, että yksi diakoniatyöntekijän virka laitetaan auki vakituiseen virkasuhteeseen ja toinen määräajaksi yhteisen seurakuntatyön alaisuudessa.

Vakituista virkasuhdetta koskien päivitettiin myös kyseisen viran johtosääntöä.

Haettavana olevan viran tehtäviin kuuluvat vapaaehtoistoiminta, seniorityö ja verkostotoiminta. Työ on asiakastyötä, jota tehdään verkostoyhteistyössä seurakuntien, julkisen ja kolmannen sektorin kanssa.

Määräaikainen virka on säästösyistä tarkoitus täyttää siten, että siitä saadaan pelivaraa ensi vuodelle odotettavissa oleviin säästöihin.

Esityksestä jouduttiin äänestämään kirkkoneuvoston jäsenen Janne Heilimän ehdotuksesta, että esitys palautettaisiin pöydälle. Suoritetussa äänestyksessä alkuperäinen esitys voitti Heilimän ehdotuksen äänin 8-6.

2022-02-10 09:38:32.0