Matleena Engblom tuomiokapitulin lakimiesasessorin virkaan

Turun arkkihiippakunnan istunto on valinnut tuomiokapitulin lakimiesasessorin virkaan varatuomari, OTL, asianajaja Matleena Engblomin.

Engblom on työskennellyt asianajotoimistoissa sekä viimeiset neljä vuotta itsenäisenä yrittäjänä omassa asianajotoimistossa hoitaen työ- ja virkamiesoikeudellisia toimeksiantoja.

Tämän lisäksi Engblom on toiminut lakimiehenä Metallityöväen Liitossa, Työtuomioistuimessa sekä Turun arkkihiippakunnan tuomiokapitulissa. Erilaisissa juristin tehtävissä Engblom on toiminut 24 vuoden ajan. Engblomilla on lisäksi useita luottamustehtäviä myös kirkossa. Engblom on toiminut muun muassa kirkolliskokouksen lakivaliokunnan sihteerinä, kirkon yhdenvertaisuusryhmän jäsenenä sekä tuomiokapitulin lakimiesasessorin varajäsenenä vuodesta 2009.

Koulutukseltaan Engblom on oikeustieteen lisensiaatti. Engblomilla on monipuolinen työura ja hän tuntee kirkon hallintoa, tuomiokapitulin työtä sekä arkkihiippakunnan seurakuntia vs. lakimiesasessorin sekä asianajajan tehtävien kautta. Juristin tehtävissä hän on erikoistunut työ- ja virkamiesoikeuteen ja on työssä lakimiesasessorin sijaisena ja asianajotehtävissä perehtynyt myös kirkkolainsäädäntöön.

Engblom aloittaa virassa 1.3.2022, jolloin nykyinen lakimiesasessori Matti Mäkinen siirtyy eläkkeelle.

2021-12-09 15:56:05.0