Buster Keatonin mykkäklassikko Kenraali esillä ensi kesän Pori Organissa

Ensi kesänä jälleen tutulle paikalleen kesäkuuhun siirtyvän Pori Organ festivaalin päivämäärät ovat 12.-19.6.2022.

Festivaalin avaa sunnuntaina Kamarikuoro Näsi Markus Yli-Jokipiin johdolla.

Festivaalin ulkomaisia taiteilijavieraita ovat Birminghamin Town Hallin urkuri Thomas Trotter Englannista, Pariisin Konservatorion urkujensoiton professori ja Saint Eustache –kirkon urkuri Thomas Ospital Pariisista.

USA:sta festivaalille saapuu kaksi urkuria, Texasin All Saints’ Episcopal –kirkon urkuri Clive Driskill-Smith sekä Pohjois-Amerikan tunnetuimpiin kino -urkureihin lukeutuva, Baltimoren Presbyterian –kirkon urkuri Michael Britt.

Hän improvisoi Urut ja Elokuva -konsertissa tiistaina 14. kesäkuuta. musiikin Buster Keatonin vuonna 1926 valmistuneeseen mykkäelokuvaan The General.

Juha Leinosen uusi teos huilulle ja uruille kuullaan Sami Junnosen ja Ilpo Laspaksen konsertissa lauantaina 18. kesäkuuta.

2021-10-13 09:26:08.0