Ahlaisten seurakuntatalon vesikattoa korjataan

Kiinteistöpalvelut teettävät lokakuussa Ahlaisten seurakuntatalon vesikaton korjauksen työyhteenliittymällä K.T.Tähtinen Oy/Pelti ja Ilmastointi Tuomola Oy:ltä kiinteään ja arvonlisäverolliseen 25 420 euron hintaan.

Vanha vesikate on kiinteistöpäällikkö Arto Huhtasen mukaan käyttöikänsä päässä ja kyseinen pihanpuoleinen lape on varsinkin jalkarännien osalta loppuun käytetty. Rikkinäiset jalkarännit vuotoineen rasittavat myös puurakennuksen julkisivua, jota pitää kunnostaa vesikattoremontin jälkeen.

Vesikatteen muut kolme lapetta ovat hieman paremmassa kunnossa, joiden korjausta voidaan lykätä parilla vuodella.

Talousarvion investointisuunnitelmassa hankkeessa on räystäskorjauksille varattu 25 000 euroa, joten hanke on suurusluokaltaan toteutettavissa, joskin työn rajausta muutetaan räystäistä koko vesikatteen osittaiseen uusimiseen.

Vesikatteen muiden lappeiden uusimista suunnitellaan tulevien vuosien investoinneiksi.

2021-08-23 13:42:00.0