Porin Kirkkosanomien vanhat vuosikerrat on digitalisoitu jo vuoteen 1978 saakka

Porin Kirkkosanomien arkistovuosikerroista saatiin vielä ennen verkkojulkaisujen kesätaukoa julkaisuun vuosi 1978.

Myös itse lehti jäi tuolloin taloudellisista syistä tauolle, jota kesti lopulta reilut kolme vuotta, seuraavan lehden ilmestyessä vasta keväällä 1982.

Joulunumeron 1978 pääkirjoituksessa toivotettiin syksyn seurakuntavaaleissa valitut, uudet ja vanhat luottamushenkilöt tervetulleiksi ”kirkkovaltuuston istuntosaliin ja seurakuntaneuvostojen pöytien ääreen”.

Samalla muistuteltiin mieliin, että vaikka kukin tuli valituksi jonkin ryhmittymän listalta, he ovat kuitenkin nimenomaan seurakuntansa luottamushenkilöitä: ”Kristillinen seurakunta ja sen paras on nyt asetettava kaikkien muiden etunäkökohtien yläpuolelle.”

Vuoden 1978 porilaiseen seurakuntaelämään pääsee tutustumaan osoitteessa https://porinkirkkosanomat.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Porilaisten oman kirkkolehden vanhat vuosikerrat on nyt saatu digitalisoitua lehden perustamisvuodesta 1956 alkaen aina vuoteen 1978 asti.

2021-07-15 15:06:31.0