Yhtymän poistosuunnitelmaan muutoksia ensi vuoden alusta lukien

Porin yhteinen kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että se hyväksyisi uuden poistosuunnitelman seurakuntayhtymää varten.

Näkyviä muutoksia on tulossa muutamaan kohtaan. Taseeseen merkittävän käyttöomaisuuden aktivointirajaksi ehdotetaan nykyisen 8 400 euron sijaan 10 000 euroa. Muutoksia ehdotetaan myös aikoihin kahden poistoryhmän osalta. Ensinnäkin, seurakuntatalon investointien poistoaika lyhenisi 32 vuodesta 20 vuoteen. Toiseksi, hallinto- ja laitosrakennusten poistoaika niinikään lyhenisi 30 vuodesta 20 vuoteen.

Suunnitelman, jonka pohjana on Kirkkohallituksen virastokollegion seurakuntayhtymille ja seurakunnille tarkoitetut taloushallinnon uudet ohjeet, olisi tarkoitus astua voimaan ensi vuoden alusta lukien.

Wed Jun 02 18:28:58 EEST 2021