Seurakuntien tilaisuudet voidaan hoitaa ilman henkilömäärärajoituksia

Lounais-Suomen aluehallintovirasto on kumonnut uudella päätöksellään aiemman päätöksensä yleisötilaisuuksien ja yleisten kokousten osallistujamäärän rajoittamisesta Satakunnan kuntien alueella.

Satakunnan alueella on tuomiokapitulin ohjeistuksen mukaan mahdollista järjestää 1. kesäkuuta alkaen seurakuntien tilaisuuksia ilman henkilörajoituksia edellyttäen, että ne voidaan järjestää terveysturvallisesti.

Tiloissa tulee noudattaa turvavälejä. Käsien pesemiseen tai desinfiointiin tulee tarjota mahdollisuus. Tilaisuuksiin osallistuville ja tiloissa asioiville suositellaan vahvasti kasvomaskin käyttöä. Tilaisuuksiin saa tulla vain täysin terveenä. Tämä koskee myös työntekijöitä ja kirkollisten toimitusten osallistujia.

Turvavälien varmistamiseksi on noudatettava seurakunnan jokaiseen tilaan määriteltyä enimmäisosallistujamäärää.

https://avi.fi/tiedote/-/tiedote/69911011Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2021-06-02 15:21:51.0