Kirkkovaltuusto hyväksyi tilinpäätöksen yksimielisesti

Porin yhteinen kirkkovaltuusto hyväksyi kokouksessaan keskiviikkona Porin ev.lut. seurakuntayhtymän tilinpäätöksen yksimielisesti.

Viime vuoden talousarvion tulos oli negatiivinen 469 254 euroa. Tilinpäätös muodostui kuitenkin vajaat 320 000 euroa positiiviseksi ja arviota paremmaksi toimintakatteen yli 800.000 euron suuruisen nettomenoarvion alituksen vuoksi.

Henkilöstömenojen toteutuma alitti arvion yli seitsemän prosenttia vaikuttaen merkittävästi toimintakulujen alittumiseen. Henkilöstökulujen alittumiseen vaikutti muun muassa se, että toimintamuutosten seurauksena määräaikaisia työntekijöitä ja sijaisia palkattiin erittäin vähän tai ei ollenkaan.

Toimintatuotot alittivat arvion lähes 14 prosenttia johtuen toiminnan keskeytyksistä tai toimintatapojen muutoksesta erilaisten rajoitusten takia.

Kiinteistöpalvelujen ja toimintakeskusten kulut nousivat koronaan liittyvien lisääntyneiden siivous- ja tarvikehankintojen osalta. Kuitenkin molemmat yksiköt pysyivät annetussa talousarvionkehyksessä.
Koronapandemian vaikutukset talouteen olivat pelättyä pienemmät viime vuonna.

Koronapandemia jatkuu edelleen, joten todelliset vaikutukset toimintaan ja talouteen ovat seurakuntayhtymän HTH-osaston arvion mukaan nähtävissä vasta, kun koronapandemia on saatu taltutettua.

2021-05-27 10:34:00.0