Viiden vuoden rahoitustuotot olleet lähes 2,3 miljoonaa

Porin ev.lut. seurakuntayhtymän rahoitustuotot ovat olleet lähes 2,3 miljoonaa viiden viimeisen vuoden aikana. Arvonalennusten lisäykset ovat olleet samana aikana noin 381 000 euroa ja nettotuotto runsaat 1,9 miljoonaa euroa.

Yhteinen kirkkoneuvosto on linjannut varainhoidon ohjeistukseksi sen, että sijoitusomaisuuden pitkän aikavälin tuottotavoitteen on oltava 4-6 prosenttia riskitasolla 15 prosenttia. Sijoitustuotto on viiden vuoden aikana ollut sekä ennen arvonalennusten muutoksia että sen jälkeen sijoitustavoitteen mukainen eli noin neljä prosenttia.

Viime vuonna rahoituskulut olivat noin 67 500 euroa. Koko sijoituspääoman arvo oli viime vuoden lopussa runsaat 9,6 miljoonaa euroa.

Porin yhteinen kirkkoneuvosto päätti keskiviikkona antaa asian tiedoksi yhteiselle kirkkovaltuustolle.

2021-05-12 19:04:47.0