Heikki Arikka Länsi-Suomen Diakonialaitoksen johtoon

Malmin seurakunnan kirkkoherra, Turun piispanvaalissa ehdolla ollut Heikki Arikka aloittaa Länsi-Suomen Diakonialaitoksen säätiön ja Diakon Palvelut -konsernin toimitusjohtajana 1. kesäkuuta alkaen.

Koska Diakonin nykyinen toimitusjohtaja Aku Keltto jää eläkkeelle, Arikkaan otettiin yhteyttä ja pyydettiin hakemaan kyseistä tehtävää.

Diakon on Satakunnassa toimiva yhteiskunnallinen konserni, jonka arvopohja on kristillinen.

Sen palveluihin kuuluvat muun muassa asumispalvelut ikäihmisille, siivous- ja kotihoitopalvelut, ateria- ja pitopalvelu, kuntoutus- ja terveyspalvelut eri-ikäisille ihmisille sekä hautauspalvelu.

Diakonilla on toimintaa Porissa, Ulvilassa, Noormarkussa, Raumalla ja Laitilassa.

Konsernin liikevaihto oli 9,6 miljoonaa euroa vuonna 2019 ja se työllisti 180 henkilöä.

2021-04-19 14:03:57.0