Pori hakee ympäristödiplomia

Porin ev.lut. seurakuntayhtymä hakee ympäristödiplomia. Asiasta keskiviikkona päättänyt yhteinen kirkkoneuvosto päätti samalla pyytää seurakuntaneuvostoja nimeämään seurakunnan ympäristövastaavan ja nimesi ympäristödiplomin vastuuhenkilöksi ylipuutarhuri Sari Salowin.

Lisäksi kirkkoneuvosto asettaa työryhmän, johon kuuluu vastuuhenkilön ja seurakuntien ympäristövastaavien lisäksi edustus kiinteistöpalveluista, HTH-palveluista sekä kaksi edustajaa yhteisen seurakuntatyön palveluista.

Kirkkohallitus päättää ympäristödiplomin myöntämisestä seurakunnalle. Ympäristödiplomin on määräaikainen, ja on voimassa myöntämisvuosi mukaan lukien viisi kalenterivuotta.

Ympäristödiplomilla on muun muassa tarkoitus hillitä ilmastonmuutosta ja etsiä kustannussäästöjä.

Wed Mar 24 18:19:00 EET 2021