Kirkollisverokertymä kasvoi viime vuonna

Kirkollisverojen kertymä kasvoi Porin ev.lut. seurakuntayhtymässä prosentin ja valtionrahoituksen määrä 1,2 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.

Valtiorahoituksen osuus verotulojen ja valtionrahoituksen yhteissummasta oli 10,5 prosenttia.

Verotulot kääntyivät kasvuun neljän vähenemisvuoden jälkeen.

Viime vuoden koko verotulokertymä oli Porissa runsaat 14,2 miljoonaa euroa, missä kasvua edellisvuoteen on 147 000 euroa eli yhden prosentin verran. Sen sijaan viime vuodelle budjetoitiin etukäteen verotuloja 15,7 miljoonaa euroa, jossa pudotusta edellisen vuoden budjetoituun oli runsaat 505 000 euroa eli 3,1 prosenttia.

Valtionrahoitusta seurakuntayhtymä sai päättyneellä tilikaudella vajaat 1,7 miljoonaa euroa. Se oli vajaat 20 000 euroa enemmän kuin vuotta aiemmin.

Porin yhteinen kirkkoneuvosto merkitsi asian tiedokseen tänäisessä kokouksessaan.

2021-02-10 17:45:00.0