Ensi kesän kirkollisen Suomi-Areenan valmistelu on alkanut

Ensi vuoden Suomi-Areenan kirkollisen osuuden valmistelu on alkanut Kirkkohallituksen, Porin ev.lut. seurakuntayhtymän ja Turun arkkihiippakunnan tuomiokapitulin kesken.

Tuleva osuus on rakenteeltaan edellisvuosien kaltainen ja käsittää muun muassa Piispan torikahvit, Piispan iltahetket, Erilaisen minglen, kansalaistorin ja paneelin. Myös Kirkko Porissa -kirkkovenettä kuljetetaan viikon aikana pitkin kaupungin keskustaa.

Piispan iltahetkiin tulevien piispojen nimet eivät ole vielä selvillä.

Porin ev.lut. seurakuntayhtymä on varannut tapahtumaa varten 8 000 euroa.

Kirkollisen koordinaatiotyöryhmän puheenjohtaja on kirkollisen toiminnan osaston asiantuntija Jenny Vainio Kirkkohallituksesta.

12.-16. heinäkuuta pidettävän Suomi-Areenan teemana on Yhteisöllisyys, digitaalisuus ja luonto. Kirkon yhtenä tavoitteena tapahtumassa on suuntautua ulospäin.

Thu Oct 22 16:03:53 EEST 2020