Mika Piittala määräaikaiseen talouden hiippakuntasihteerin virkaan

Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli on päättänyt täyttää hiippakuntasihteerin viran määräaikaisesti ajalle 1.1.2021–31.12.2023 ja valinnut tehtävään tradenomi YAMK Mika Piittalan. Turun arkkihiippakunnan tuomiokapitulissa on erityisenä tarpeena tunnistettu seurakuntien taloudellisen tuen tarve.

Piittala työskentelee parhaillaan Porin seurakuntayhtymässä hallinto- ja henkilöstöasiantuntijan tehtävässä. Aiemmin hän toimi talouspäällikkönä Pomarkun seurakunnassa. Koulutukseltaan Piittala on johtamisen ja palveluliiketoiminnan tradenomi YAMK sekä sosionomi-diakoni. Ylemmän ammattikorkeakoulun opinnäytetyön Piittala on tehnyt pienten seurakuntien rakenneratkaisuista Turun arkkihiippakunnan alueella.

Piittala on suorittanut Kirkon organisaatiokonsultoinnin erityiskoulutuksen, Kirkon kansainvälisen työn erikoistumiskoulutuksen sekä Mentori ja ryhmänohjaajakoulutuksen. Piittala on toiminut Turun arkkihiippakunnan talouskonsulttina sekä ulkopuolisena kouluttajana johtamiskoulutuksissa.

Kyseisen määräaikaisen hiippakuntasihteerin tehtäviin kuuluu toimiminen talouspäälliköiden tukena, talouskonsulttina sekä osallistuminen johtamiskoulutuksiin ja piispantarkastuksiin. Lisäksi hänen tehtäviinsä kuuluu uudenlaisten rahoituslähteiden selvittäminen ja niiden esillä pitäminen hiippakunnan seurakunnille.

2020-10-08 11:07:33.0