Paavali Jumppasen ensi sunnuntain konsertti Teljän kirkolla lykkääntyy alkuvuoteen

Ensi sunnuntaille Porin Teljän kirkolle klo 18.00 pidettäväksi sovittu pianisti Paavali Jumppasen Beethoven-konsertti on peruttu artistin käsien ylirasituksen vuoksi. Kanttori Anne-Marie Grundsténin mukaan kyseinen konsertti esitetään kirkossa ensi vuoden alkupuolella.

Sen sijaan sunnuntaina 18. lokakuuta kuullaan Jumppasen esittämänä Rakastunut Beethoven, jossa on mukana muun muassa Kuutamosonaatti.

Konsertit ovat osa säveltäjä Ludvig van Beethovenin syntymän 250-vuotisjuhlavuoden kunniaksi keväällä aloitettua konserttisarjaa Beethovenin tarina. Jumppanen on kansainvälisesti arvostettu Beethoven-tulkki, pianisti ja Australian National Academy of Musicin uusi johtaja.

Keväältä koronan takia peruttu Valloittava virtuoosi esitetään Teljän kirkolla 28. marraskuuta ja Lyyrikko 24. tammikuuta.

2020-09-23 10:03:23.0