Reposaaren kirkon maalausurakka jo pitkällä

Tämän kesän käynnissä olleet Reposaaren kirkon maalaustyöt ovat loppusuoralla ja valmistuvat kuluvan kuun puoliväliin mennessä, mikäli säät ovat suotuisat. Kiinteistöpäällikkö Arto Huhtasen mukaan sateet luonnollisesti ovat jonkin verran haitanneet töitä eritoten maalin kuivumisen näkökulmasta, mutta toisaalta aikataulussa on myös ollut joustoa. Töiden piti alkuperäisenkin aikataulun mukaisesti valmistua tänä kesänä.

Työssä on käytetty pellavaöljymaalia, joka vaatii normaalia enemmän kuivumisaikaa ja myös maalauskertojen välillä.

Maalaustöiden kustannusarvio on 110 000 euroa, missä arviossa Huhtasen mukaan myös pysytään. Urakoitsijana on PRM-Yhtiöt Oy.

Osana remonttikokonaisuutta edessä on myös kirkon ikkunoiden kunnostus. Tätä koskevasta urakoitsijasta Huhtanen käy neuvotteluja kuluvan viikon aikana. Urakoitsijan valinnassa on noudatettava normaalia suurempaa tarkkuutta, koska kyseessä on konservointitaitoja vaativasta erikoisosaamisesta, joka täytyy hallita hyvin. Valinnan ratkaisee kokonaisedullisuus yhdessä laadun kanssa.

Ikkunoiden kunnostustöiden aikataulu riippuu valittavan urakoitsijan omista aikatauluista. Tulossa olevat työt käsittävät puuikkunoiden ulkopuitteiden vaihdon maalauksineen ja kittauksineen.

Ikkunoiden kunnostus ei välttämättä mahdu maalausurakan hinta-arvioon.

Mon Aug 03 12:18:00 EEST 2020