Mari Leppänen jo kolmas Turun piispakisaan ilmoittautunut

Hiippakuntadekaani, filosofian ja teologian maisteri Mari Leppänen Turun arkkihiippakunnasta on suostunut ehdokkaaksi Turun piispakisaan. Ehdokkaan takana on 70 äänioikeutettua tukijaa.

Kisaan ovat jo aiemmin ilmoittautuneet Porin Teljän kirkkoherra, teologian lisensiaatti Kaisa Huhtala ja Turun Mikaelin seurakunnan kirkkoherra, teologian kandidaatti Jouni Lehikoinen.

Piispanvaali käydään ensi syksynä. Ensimmäinen vaalipäivä on torstaina 5. marraskuuta. Jos kukaan ehdokkaista ei saa yli puolta annetuista äänistä, toinen vaalikierros käydään torstaina 3. joulukuuta.

Eläkkeelle jäävä piispa Kaarlo Kalliala luovuttaa piispan viran tunnukset Turun tuomiokirkossa 31. tammikuuta, ja uusi piispa aloittaa tehtävässään 1. helmikuuta.

2020-06-05 10:09:37.0