"Kirkkopuistossa soi saattaa järjestää yksittäisen korvaavan tapahtuman ensi talvena"

Kirkkopuistossa soi -tapahtuman peruuntuminen koronaviruksen takia oli ohjelmatoimikunnan puheenjohtajan Hanna Lindbergin mukaan nähtävissä jo paljon ennen kuin hallitus julkisti kesän tapahtumia koskevat linjauksensa viime viikolla.

–Osasimme odottaa tätä ja onni onnettomuudessa oli se, ettemme ehtineet painaa mainoksia emmekä käsiohjelmia, joten rahaa ei palanut hukkaan. Tappioita ei tullut, koska emme ole kaupallinen toimija. Meille on selvää se, että tässä menee ihmisten turvallisuus kaiken muun edellä.

Pori Organ -urkufestivaali siirrettiin koronan takia kesältä syys-lokakuun vaihteeseen, mutta Kirkkopuistossa soi ei Lindbergin mukaan tee samanlaista ratkaisua.

–Tapahtumamme on lykätty ensi vuoden kesään, sen verran iso tämä meidän organisaatiomme kuitenkin on.

Lindberg väläyttää kuitenkin sellaista mahdollisuutta, että tapahtumaorganisaatio järjestäisi vaikkapa talven aikana jonkin yksittäisen korvaavan tapahtuman. Mitään päätöstä asiasta ei ole tehty eikä aihetta muutenkaan ole vielä ehditty pohtia kunnolla.

–Yksi vaihtoehto voisi kuitenkin olla Porin seurakuntien kanssa yhdessä järjestettävä lohdun ja toivon tilaisuus, jollaiselle tässä tilanteessa kieltämättä olisi tilausta olemassa. Pystymme tarvittaessa ketterästi järjestämään vaikkapa jonkin striimatun konsertin.

Tulevan kesän peruttu ohjelma oli täysin valmis. Esiintyjälistalla oli Kristiina Braskin, Henna Niemisen ja Satu Sinikummun kaltaisia nimiä. Naisedustus olisi kaiken kaikkiaan ollut vahva.

2020-04-28 13:35:39.0