Porin seurakuntien virastot kiinni maanantaista alkaen

Porin ev.lut. seurakuntayhtymän virastot menevät maanantaista alkaen fyysisesti kiinni ja ihmisiä palvellaan puhelimitse ja sähköisesti. Taustalla on tuomiokapitulin tuore suositus vallitsevan koronaepidemian takia.

Sulkemispäätös koskee kaikkia toimistoja. Sen sijaan esimerkiksi diakonia palvelee ja harkitusti tapaakin asiakkaita jo saatujen ohjeiden mukaan, ellei tilanne muutu ja ohjeistus sen mukana.

Hengellinen kohtaava työ toteutetaan ensisijaisesti digitaalisesti ja tarvittaessa ajanvarauksen perusteella suojatuissa olosuhteissa. Digitaalisuus tarkoittaa tässä puhelimen lisäksi esimerkiksi sähköpostia.

Virastojen ollessa kiinni eivät pöytäkirjat voi olla nähtävillä kirkkoherranvirastossa. Tällöin suositellaan, että ilmoitustaululle tulevassa kuulutuksessa todetaan pöytäkirjan olevan nähtävillä seurakunnan nettisivuilla.

Fri Mar 20 09:17:46 EET 2020