Seurakuntayhtymä tarkensi korona-linjauksiaan

Porin ev.lut. seurakuntayhtymä johtoryhmä tarkensi maanantain kokouksessaaan koronasta aiheutuvia varomääräysiä. Kaiken pohjana on, että seurakuntayhtymä noudattaa kaikkia valtiovallan koronaviruksesta antamia ohjeita.

Seurakuntatoimistot ovat edelleen auki normaaliin tapaan, mutta asiakkaille suositellaan puhelimen ja sähköisten palveluiden käyttöä mahdollisimman paljon turhien riskien välttämiseksi.

Porin seurakuntien tilat ovat edelleen auki muistotilaisuuksia ja kastejuhlia varten. Sen sijaan tilaisuuksien järjestäjiltä ja osallistujilta perätään malttia ja harkintaa osallistumisessa esimerkiksi riskiryhmien suhteen.

Kirkollisiin tilaisuuksiin liittyviä juhlia voi myös lykätä tuonnemmaksi siihen vaiheeseen, kun virustilanne on rauhoittunut.

Porin ev.lut. seurakuntayhtymän johto päättänyt, että koronatilanteen tiimoilta annetaan tiedotteita sisäiseen viestintään joka arkipäivä.

Mon Mar 16 14:28:00 EET 2020