"Riskiryhmien harkittava osallistumistaan yhteisiin jumalanpalveluksiin"

Viranomaisten toive on, että riskiryhmiin kuuluvia kehotetaan osallistumaan jumalanpalveluksiin television, radion tai netin välityksellä. Näin todetaan Turun arkkihiippakunnan tuomiokapitulin tuoreessa koronatilannetta koskevassa tiedotteessa.

Lievästikään flunssanoireisena tai ulkomaanmatkalta alle kaksi viikkoa aiemmin palanneena ei tuleosallistua seurakunnan kokoontumisiin, vaan seurata samoja kanavia kuin riskiryhmään kuuluvat. Isot, yli 500 hengen tapahtumat, perutaan toukokuun loppuun asti.

Seurakunnan säännöllistä toimintaa on syytä rajatatässä vaiheessa 5. huhtikuuta asti. Toiminnan rajaamista jatketaan tarvittaessa.

Tuomiokapitulin mukaan on todennäköistä, että häiriötilanne tulee kestämään pidempään. Sen vuoksi kevään osalta seurakunnissa voidaan tehdä päätöksiä toiminnan rajaamisesta myös pidemmältä ajalta.

Fri Mar 13 16:02:11 EET 2020