Pertti Rajalasta Porin ainoa kirkolliskokousedustaja

Kirkolliskokouksen pappisedustajiksi Turun arkkihiippakunnasta on valittu Yhdessä-listalta Pauliina Järvinen, 48, Raisiosta ja Tapani Rantala, 58, Turusta sekä Ville Auvinen, 54, Turusta ja Erkki Koskenniemi, 63, Sastamalasta Sillanrakentajat-listalta.

Äänestysprosentti vaalissa oli 66,9.

Kirkolliskokouksen maallikkoedustajiksi Turun arkkihiippakunnasta on valittu:

Keskustan ja sitoutumattomien listalta Lauri Palmunen, 67, Turusta, Lasse Sulo, 63, Raumalta ja Pekka Heikkilä, 59, Mynämäeltä.

Kokoomuksen ja sitoutumattomien listalta Tommy Björkskog, 46, Naantalista ja Marja-Leena Ruostesaari, 78, Salosta.

Sillanrakentajat-listalta Marika Hietanen, 51, Salosta.

Sosiaalidemokraatit-listalta Pertti Rajala, 65, Porista.

Muutoksen tuuli -listalta Anna Lintunen, 38, Turusta.

Äänestysprosentti oli 89,5.

Hiippakuntavaltuuston pappisedustajiksi Turun arkkihiippakunnassa on valittu Yhdessä-listalta Jani Kairavuo, 43, Turusta, Saara Palmunen, 36, Turusta ja Anna-Kaisa Hautala, 58, Säkylästä, Sillanrakentajat-listalta Pasi Jaakkola, 44, Turusta, Aino Vesti, 61, Turusta ja Ville Auvinen, 54, Turusta ja Satakunnan papit-listalta Maria Ollila, 47, Porista.

Vaalin äänestysprosentti oli 65,7.

Hiippakuntavaltuuston maallikkoedustajiksi Turun arkkihiippakunnassa on valittu:

Keskusta ja sitoutumattomat - listalta Kerttu Palmunen, 36, Turusta, Harri Saine, 59, Porista, Kimmo Koivisto, 62, Säkylästä, Aki Laaksonen, 30, Mynämäeltä ja Juha Kantola, 40, Noormarkusta.

Kokoomus ja sitoutumattomat - listalta Isak Pertola, 34, Raumalta, Annikka Viitaniemi, 47, Salosta, Sanna Pitkänen, 45, Pöytyältä ja Tommy Björkskog, 46, Naantalista.

Sillanrakentajat - listalta Hanna Lindberg, 49, Porista, Simo Korpela, 69, Porista ja Karoliina Kankaanpää, 27, Salosta.

Sosiaalidemokraatit - listalta Jarkko Viljanen, 31, Ulvilasta.

Muutoksen tuuli - listalta Anna Lintunen, 38, Turusta.

Äänestysprosentti oli 88,2.

Vaalilautakunta vahvistaa vaalien tulokset 17. helmikuuta.

2020-02-12 19:53:00.0