Kyytinen siirtynee Kankaanpäähän alkukesästä

Kankaanpään kirkkoherraksi sunnuntaina valittu Länsi-Porin kirkkoherra Mika Kyytinen arvioi, että hän tekee viimeisen työpäivänsä Länsi-Porissa 31. toukokuuta. Tuomiokapitulin on myös vahvistettava vaalin tulos. Kankaanpään vs. kirkkoherran Mika Nokelaisen työmääräys kestää niinikään toukokuun loppuun.

Johtotähtinään tulevassa työssään Kyytinen pitää yhteistyötä, kuuntelua, rukousta ja Jumalan johdatusta.
-En todellakaan aio mennä uuteen työhöni takki auki. Yksin en myöskään tulevasta selviytyisi, vaan yhteistyöllä kaikki sujuu.

Kankaanpään eläköityvä kirkkoherra Keijo Rainerma on ollut vahva naispappeuden vastustaja.
-Eronani häneen on se, että minä teen töitä myös naisten kanssa. Kunnioitan kuitenkin myös toisella tavalla ajattelevia, Kyytinen sanoo.
Hän lisäksi uskoo, että emerituskirkkoherraa tullaan aina silloin tällöin näkemään messutoimituksissa.
Kyytinen seuraa tehtävässään 40 vuotta virassaan ollutta kirkkoherraa. Näin ollen muutosodotukset ovat suuria.
-Haluan olla seurakuntalaisten keskellä yhteistyön kautta. En asemoi itseäni mihinkään äärilaitaan, vaan keskelle, hän korostaa.

Kyytinen sanoo tuntevansa kiitollisuutta ja haikeutta tässä hetkessä.
-Suuri äänimäärä yllätti minut, sillä jännitin tulosta etukäteen. Tunnen tuloksen edessä suurta nöyryyttä. Samalla myös koen haikeutta, kun ajattelen, että minulla on edessä lähtö Länsi-Porista, jossa on ollut hieno työyhteisö, hyvä yhteistyö luottamushenkilöiden kanssa ja paljon mahtavia kohtaamisia seurakuntalaisten kanssa.

Mon Feb 10 13:34:00 EET 2020