Piispantarkastus Porissa maaliskuun alkupuolella

Porin ev.lut. seurakuntayhtymässä järjestetään maaliskuun toisella viikolla piispantarkastus.

Sitä on valmisteltu tuomiokapitulin puolelta tällä viikolla, jolloin Porissa ovat olleet käymässä lakimiesasessori Matti Mäkinen, pappisasessori, Raision kirkkoherra Sari Lehti ja Vihdin seurakunnan talouspäällikkö, piispan kutsuma talouden tarkastaja Tapio Yliluoma.

Käynnin aikana käytiin läpi sekä Keski-Porin että sitten laajemmin myös koko seurakuntayhtymän asioita. Kolmikko on jo etukäteen saanut Porin seurakuntayhtymästä paljon kirjallista materiaalia, mihin he ovat perehtyneet käyntiä valmistellessaan.

Piispantarkastusten luonne on Sari Lehden mukaan muuttunut aivan viime vuosina enemmän konsultatiiviseen ja tukevaan suuntaan.

2020-02-06 12:47:00.0