Seurakuntakeskuksen vesivuoto korjattu

Porin seurakuntakeskuksen vedenkulku toimii jälleen muutama päivä sitten sattuneen vuodon jälkeen.

Tiistaina havaitun kellaritilan vesivuodon takana oli Itäpuistossa kadun alla kulkevan pääputken rikkoutuminen, mikä ilmeni seurakuntakeskuksessa olevan Pori Energian muuntamohuoneesta tulevan vuodon muodossa.

Vettä oli kyseisessä huoneessa puolen metrin paksuudelta ja oikosulku oli lähellä.

Uusi pääputki vedettiin entisen sisään. Korjaustoimenpiteet tehtiin Porin Veden työnä, ja ne maksoivat muutama tuhat euroa. Vesi oli seurakuntakeskuksesta poikki vain korjausten ajan torstaina. Korjaus kesti vajaan virka-ajan.

Kiinteistöpäällikkö Arto Huhtanen myöntää, että vuonna 1978 valmistunut seurakuntakeskus alkaa jo olla putkiremontin tarpeessa. Hänen mukaansa putkien läpiviennit kannattaisi uusia siinä vaiheessa, kun kellarin seinien vedeneristystä tulevaisuudessa parannetaan.

2019-12-12 15:42:00.0