Yhteinen kirkkovaltuusto hyväksyi budjetin yksimielisesti

Porin yhteinen kirkkovaltuusto hyväksyi yksimielisesti Porin ev.lut. seurakuntayhtymän ensi vuoden tulo- ja menoarvion keskiviikkoisessa kokouksessaan.

Budjetin, joka on miinuksella 470 000 euroa, tekovaihetta leimasi se, että keväällä kaikkien yksiköiden raamista leikattiin pois 2,3 prosenttia. Budjettivaltuustossa tulo- ja menoarvion taustoja selvitelleen HTH-päällikkö Eeva Uusimäen mukaan raamileikkauksia jatketaan myös tulevina vuosina niin kauan, kunnes talous on saatu tasapainotettua.

–Menojen supistaminen tarkoittaa pitkässä juoksussa sitä, että asioita on totuttava tekemään uudella tavalla. Myös ennakkosuunnittelun merkitys kasvaa ilman muuta.

Verotuloarvio on 3,2 prosenttia tätä vuotta pienempi. Investointeihin on varattu 1,56 miljoonaa euroa. Viime vuoden tilinpäätökseen verrattuna henkilöstömenot kasvavat seitsemän prosenttia, ja muut kuin henkilöstömenot putoavat 0,25 prosentilla ja poistot putoavat 0,6 prosentilla kokonaismäärän ollessa vajaat 1,6 miljoonaa.

2019-12-04 20:46:00.0