Sairausloman palkanmaksuun muutoksia

Porin seurakuntayhtymässä luovutaan harkinnan mukaan maksettavasta palkasta yli 180 päivän sairauslomissa ensi vuoden alusta lukien.

Yhteisen kirkkoneuvoston tekemän päätöksen taustalla on sairauslomapäivien laskemisen hankaluus Kipa-palkanlaskentajärjestelmässä eikä myöskään ns. hälytysjärjestelmää päivien täyttymisestä ole ollut mahdollista saada.

Tästä johtuen on jokainen yli 180 päivän sairausloma puolella palkalla jouduttu korjauttamaan erillisellä palvelupyynnöllä, mikä on lisäveloitettavaa työtä ja maksaa 60 euroa jokaista alkavaa tuntia kohden.

Esimiehen hyväksynnän jälkeen lomake siirtyy automaattisesti järjestelmään ja kaikki muutokset aiheuttavat lisäkustannuksia. Lisäkustannuksista syntyy myös palkanlaskennan ylimääräisestä työstä, kun joudutaan käsin laskemaan sairausloman kestopäivien täyttymistä.

2019-11-20 17:33:00.0