Kasteeseen liittyvien lomakkeiden toimittamisessa korvaavia toimia lakon aikana

Kasteeseen liittyvien lomakkeiden toimittamisessa turvaudutaan postilakon aikana korvaaviin toimiin.

Normaalisti L-lomakkeet tulevat keskusrekisteriin postitse VRK:lta. Kun posti on lakossa, L-lomakkeita ei tule. Keskusrekisteristä ei pystytä liioin toimittamaan postitse kasteeseen liittyvää infoa perheille.

Lakon aikana menetellään siten, että kun vanhemmat ovat yhteydessä pappiin lapsen kasteesta, pappi tai seurakuntasihteeri ilmoittaa asiasta keskusrekisteriin ja pyytää L-lomakkeen tai aikuiskastelomakkeen lapsen tiedoilla täydennettynä keskusrekisteristä.

Samalla annetaan kastetta koskeva informaatio, joka normaalisti lähetetään postitse. Kastava pappi toimittaa L-lomakkeen perheelle esimerkiksi kastekeskustelun yhteydessä.

Porin ev.lut. seurakunnan keskusrekisteri toimittaa lakon aikana virkatodistukset joko turvasähköpostilla tai sitten pyytää asiakasta noutamaan todistuksen, jos se on hänelle mahdollista.

2019-11-12 17:09:00.0