Vajaat puoli miljoonaa alijäämäinen budjetti kirkkovaltuuston käsittelyyn

Porin yhteinen kirkkoneuvosto päätti tänään keskiviikkona esittää kokouksessaan joulukuussa kokoontuvalle kirkkovaltuustolle, että se hyväksyisi ensi vuoden tulo- ja menoarvion.

Porin ev.lut. seurakuntayhtymän budjetti on alijäämäinen 470 000 euron verran. Verotuloja on ensi vuodelle budjetoitu hieman yli 14 miljoonaa euroa, mikä on runsaat puoli miljoonaa vähemmän kuin kuluvan vuoden vastaava luku. Investointeihin on varattu 1,56 miljoonaa euroa.

Viime vuoden tilinpäätökseen verrattuna henkilöstömenot kasvavat 5,4 prosenttia muun muassa siksi, koska lomarahat on maksettava nyt täysimääräisinä. Työehtosopimukseen liittyvä suorituslisä puolestaan kasvattaa yhtymän menoja ensi vuonna runsaalla 87 000 eurolla.

Rahoitustuottojen määräksi on arvioitu 0,3 miljoonaa euroa, mikä on sama summa kuin kuluvallekin vuodelle budjetoitu.

Kirkollista SuomiAreenaa varten seurakuntayhtymä on varaamassa 8 000 euroa.

2019-10-23 17:23:00.0