Seurakuntayhtymän varainhoidon tuotot vähentyivät vuoden alkupuoliskolla

Porin yhteinen kirkkovaltuusto sai keskiviikkona tiedokseen rahoitustuotot ja kulut vuosina 2014-2018. Rahoitustuotot ovat kyseisen aikana olleet runsaat 2,2 miljoonaa euroa.

Arvonalennusten lisäykset ovat olleet samana aikana noin puoli miljoonaa euroa ja nettotuotto runsaat 1,7 miljoonaa euroa.

Varainhoidossa noudatetaan yhteisen kirkkoneuvoston ohjeiden mukaan kohtuullisen riskin periaatteen mukaista toimintatapaa, jolla turvataan jatkuva maksuvalmius.

Sijoitustuotto on viiden viime vuoden aikana ollut ennen arvonalennusten muutoksia sijoitustavoitteen mukainen 5,3 prosenttia.

Kuluvan vuoden ensimmäisen puoliskon aikana seurakuntayhtymän varainhoidon tuotot ovat sijoitusten osalta olleet 262 900 euroa, kun vastaava luku vuosi sitten oli 352 000 euroa.

Kiinteistöjen ja osakehuoneistojen nettotuotto oli kuuden kuukauden aikana 234 300 euroa ja hautainhoitorahaston sijoitustuotot 6 800 euroa.

2019-10-16 20:53:00.0