Mari Leppänen valittiin hiippakuntadekaaniksi

Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli on valinnut pastori, filosofian maisteri Mari Leppäsen hiippakuntadekaanin virkaan.

Leppänen on koulutukseltaan sekä teologian että filosofian maisteri. Hän on toiminut seurakunnassa tiedottajana ja pappina, kirkkohallituksessa seurakuntavaalien projektipäällikkönä, kirkon ulkosuomalaistyössä vapaaehtoisena ja siirtolaispappina sekä tuomiokapitulissa piispa Kaarlo Kallialan erityisavustajana ja hiippakuntadekaanin viransijaisena.

Hiippakuntadekaanin tehtävänä on johtaa ja kehittää hiippakunnallista toimintaa hiippakuntasihteerien, kuurojen papin, vankiladiakonin sekä viestintä- ja koulutussihteerin esimiehenä. Hän on tuomiokapitulin istunnon ja johtoryhmän jäsen.

Hiippakuntadekaanin virkaan kelpoinen on evankelis-luterilaisen kirkon pappi, joka on suorittanut ylemmän pastoraalitutkinnon ja joka on perehtynyt kirkolliseen elämään ja koulutustehtäviin.

Hiippakuntadekaanin virka tuli avoimeksi, kun pastori, teologian tohtori Timo Tavast siirtyi toisiin tehtäviin toukokuussa.

2019-10-09 13:36:00.0