Työryhmä selvittämään Satakunnan aluekeskusrekisteriä

Satakuntalaiset seurakunnat pohtivat parhaillaan uutta aluekeskusrekisterimallia, joka olisi joko koko hiippakunnan kattava tai sitten Pori-vetoinen.

Eilen torstaina maakunnan seurakunnat päättivät perustaa aluekeskusrekisterin aiesopimusta työstävän työryhmän, johon kuuluvat lääninrovastit Heimo Hietanen ja Hannu Tomperi, Porin ev.lut. seurakuntayhtymästä yhteisen seurakuntatyön päällikkö Jari Suvila sekä keskusrekisteristä johtaja Leena Pekola ja toimistosihteeri Niina Tynkky, Rauman kirkkoherra Henry Liivola, Kankaanpään seurakunnan talousjohtaja Keijo Haavisto ja Eurajoen kirkkoherra Asko Riihimäki.

Seurakunnallisten keskusrekisterien vastuulla ovat muun muassa kirkonkirjat ja sukuselvitykset.

Lopulliset päätökset aluekeskusrekisteriin liittymisestä tekevät aikanaan kirkkovaltuustot.

Fri Oct 04 14:39:00 EEST 2019