"Seurakuntakeskuksen tulvasuojausta parannettava selvästi"

Kiinteistöpäällikkö Arto Huhtanen arvioi seurakuntakeskuksen osalta mahdollisista uusista tulvista johtuvat riskit niin suuriksi, että asialle on tehtävä jotain.

Korjaustoimien suunnittelu on alkamassa, ja lokakuussa kokoontuva yhteinen kirkkoneuvosto saa tilanteen tiedokseen.

Madonlukuja on luvassa, sillä sadevesiviemäröinnin ja putkistojen uusiminen maksaisi kaikkiaan miljoona euroa, mikä on iso summa nykyisessä taloustilanteessa.

Seurakuntakeskus on valmistunut vuonna 1978, ja osa nyt yhä käytössä olevasta tekniikasta on alkuperäistä ja siis auttamattomasti vanhentunutta.

Peruskorjaustyö tarkoittaisi sitä, että sadevesiviemärit olisi kaivettava auki seurakuntakeskuksen ympäriltä ja muutettava paineelliseksi. Samalla olisi käytävä läpi kellarin vedeneristys.

Riskikohtia on Huhtasen mukaan lukematon määrä.

2019-08-22 13:23:00.0